בלוג

יצירתיות, חשיבת רשת, והעסק שלכם

מבוא קצר לחשיבה יצירתית. זה ברור שחשיבה יצירתית היא מיומנות סופר חשובה בעולם שבו אנחנו חיים. הכל משתנה כל כך מהר, משאבים חדשים נולדים ואחרים נעלמים חדשות לבקרים, ואנחנו נדרשים להיות מסוגלים לא רק לנהל את העסק שלנו, אלה ממש נדרשים להמציא את עצמנו כל הזמן מחדש. אבל, לחשוב יצירתי זו משימה לא פשוטה בכלל. רב האנשים, אם תכניסו אותם לחדר ותבקשו מהם להעלות רעיונות יצירתיים בנוגע לנושא מסוים יתקשו מאוד לעשות את זה. בגלל החינוך שלנו ובגלל אורך החיים שלנו אנחנו שבויים בדפוסי חשיבה מקובעים, בתהליכים מוכרים, ובעולמות ידע מצומצמים, שמקשים עלינו לפתור בעיות מורכבות בדרך

מעניין כאן בפנים »

כדי ליצור מציאות צריך לעשות צעד

היכולת שלנו ליצור מציאות מושפעת באופן ישיר מההסכמה שלנו ללכת עד הסוף עם הרצונות והכוונות שלנו. לפעמים אנחנו אומרים לעצמנו שאנחנו רוצים ויכולים, אבל בראש יש קול קטן שאומר: אבל אולי זה לא יצליח? אולי זה לא הזמן? וזה הרגע שמחלחל הספק והורס את היכולת של היקום להדהד לנו בחזרה את מה שכבר בראנו.

מעניין כאן בפנים »

האלגוריתם של ההצלחה

אחת מנקודות התסכול הגדולות ביותר של רב האנשים (והעסקים) שאני מכיר הוא המתח בין מורכבות החיים לרצון למצוא נוסחה של הצלחה. הרצון למצוא פתרון שיאפשר לנו, בסוג של דרך סדורה והגיונית, לבצע סט של פעולות שיאפשר לנו להצליח. סוג של נוסחת קסם.לא משנה אם זה באיך להיות הורים טובים יותר, בני זוג מוצלחים יותר, בעלי עסקים או אנשי מכירות.אנחנו מחפשים את ההגיון שבדבר. את השיטה. את האלגוריתם שאם רק נפעיל אותו לאורך זמן יסדר את כל הנתונים בסדר הנכון והצלחה תופיע בחיים שלנו. הרבה זמן וכסף מושקעים בלקרוא את הספרים, לשמוע את ההרצאות, להשתתף בסדנאות

מעניין כאן בפנים »

מותר להיות גם וגם?

מה כתוב לך על כרטיס הביקור שלך? מותר להיות גם וגם? שאלה לי אליך:קרה לך ששאלת ילד מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול והוא אמר לך משהו בסגנון: רופא, נגר וגם שף, או אולי…שחקן, מגדל עגבניות שרי וגם מדריך כושר… האמת… מה הדבר הראשון שעלה לך בראש כששמעת את זה? האם זה עורר בך פליאה ורחמים על הנאיביות של הילד הזה, או גאווה ואמונה גדולה שהילד הזה יכול להיות כל מה שבא לו? אבל הוא ילד, נכון? ולילדים מותר! אבל מה קורה בעולם של הגדולים? מה היית רוצה להיות? מותר לרצות להיות גם וגם וגם?

מעניין כאן בפנים »

איך מייצרים אפשרויות עסקיות

כבעלי עסקים הדבר שאנחנו הכי רוצים זה את היכולת לרוץ על מגרש אין-סופי של אפשרויות שעומדות לרשותנו, כדי שנוכל לבחור מה מתאים לנו עכשיו בשביל לייצר את הצעד הבא שלנו. זה נכון למכירות, לשיתופי פעולה, למוצרים חדשים, לשיווק, לתמחור – לכל פעולה עסקית שאנחנו בוחרים לעשות. אבל אם אין לנו מספיק אפשרויות שאנחנו מכירים, אנחנו עושים עוד מאותו הדבר וגם כמו כולם, בוחרים מתוך מספר מצומצם של אופציות, ואז זה מבאס, זה משעמם, זה ממש מוריד – גם לנו וגם ללקוחות שלנו. אז איך מייצרים עוד אפשרויות עסקיות?אפשר להתחיל ולהבין מהם המשאבים שעומדים לרשותנו.ומשאבים זה

מעניין כאן בפנים »

איך נראה השיווק בעולם החדש

יש לי חדשות נהדרות בשבילך!ידעת שאם יש לך עסק קטן יש לך יתרון יחסי על כל העסקים והארגונים הגדולים?נשמע לך פרדוקס? מצויין! Welcome לעולם החדש! העתידנים המתמחים בשיווק, טוענים שעם הכיוון שאליו הולכת הטכנולוגיה, היכולת שלנו להשתמש בכלים ושיטות עדכניים, חיבור לידע חדיש ומשאבים זמינים וזולים, לנו כבעלי עסקים קטנים יש את היכולת לספק ללקוחות שלנו את המוצרים שהם הנישה של הנישה שהגדולים לעולם לא יוכלו להגיע אליהם. וזה יתרון עצום. וזה אומר שלכם כעסק קטן, אין שום סיכוי שבעולם להגיע למצב שתצליחו לענות על כמות הביקושים שיש למוצר שלכם. וזה טוב! אסביר.זה אומר שאתם

מעניין כאן בפנים »

למה לבוא בכלל לתוכנית שלנו

אנחנו מתמודדים עם השאלה הזאת כל כך הרבה זמן… איך מסבירים משהו שאי אפשר לכמת אותו במספרים אבל משפיע על המספרים? איך מסבירים משהו שאי אפשר להצביע על נקודת ציון על המפה אבל לוקח אתכם דרך? איך אפשר להסביר משהו שלא נותנים בו שום how to do ובכל זאת לומדים לעשות כל כך הרבה?זה קשה כמו שקשה להסביר איך מרגישים שמתאהבים. אז מה שיוצא מהתהליך איתנו: שאם הראייה המרחבית העסקית שלכם היתה על 20% מהיכולת שלה, עכשיו היא תהיה לפחות כפול, וזה המון!! ופותח עוד מלא אפשרויות שלא חשבתם שבכלל אפשרי עבורכם, כמו זה שלוקח

מעניין כאן בפנים »

איך להגדיל את העסק שלכם בלי לגדול

הפיזיקה של העסק שלכם.אחד הפיצוחים הכי מגניבים ועם זאת אחד המאתגרים הם: איך להגדיל את הפעילות שלכם בעסק בלי לגדול. איך מגדילים את היקף המכירות, הרווחיות, ההשפעה והכיף בעסק בלי להגדיל אותו. בלי להתחיל לנהל מלא עובדים, בלי משרדים, בלי הוצאות, בלי כל הבלאגן הזה. הסיבה שזו משימה מורכבת לרב העסקים שוב נעוצה במודלים הישנים שלמדנו. רב העסקים הקטנים היו שמחים להגדיל את הפעילות שלהם, מי לא היה שמח לעוד כמה אלפי או עשרות אלפי שקלים בחודש?! הבעיה היא שאנחנו משתמשים במודלים הלא נכונים כדי לנסות לעשות את זה ואז נתקעים.אנחנו מביטים אל העולם הישן (העסקים

מעניין כאן בפנים »

יצירתיות, חשיבת רשת, והעסק שלכם

מבוא קצר לחשיבה יצירתית. זה ברור שחשיבה יצירתית היא מיומנות סופר חשובה בעולם שבו אנחנו חיים. הכל משתנה כל כך מהר, משאבים חדשים נולדים ואחרים נעלמים חדשות לבקרים, ואנחנו נדרשים להיות מסוגלים לא רק לנהל את העסק שלנו, אלה ממש נדרשים להמציא את עצמנו כל הזמן מחדש. אבל, לחשוב יצירתי זו משימה לא פשוטה בכלל. רב האנשים, אם תכניסו אותם לחדר ותבקשו מהם להעלות רעיונות יצירתיים בנוגע לנושא מסוים יתקשו מאוד לעשות את זה. בגלל החינוך שלנו ובגלל אורך החיים שלנו אנחנו שבויים בדפוסי חשיבה מקובעים, בתהליכים מוכרים, ובעולמות ידע מצומצמים, שמקשים עלינו לפתור בעיות מורכבות בדרך

מעניין כאן בפנים »

כדי ליצור מציאות צריך לעשות צעד

היכולת שלנו ליצור מציאות מושפעת באופן ישיר מההסכמה שלנו ללכת עד הסוף עם הרצונות והכוונות שלנו. לפעמים אנחנו אומרים לעצמנו שאנחנו רוצים ויכולים, אבל בראש יש קול קטן שאומר: אבל אולי זה לא יצליח? אולי זה לא הזמן? וזה הרגע שמחלחל הספק והורס את היכולת של היקום להדהד לנו בחזרה את מה שכבר בראנו.

מעניין כאן בפנים »

האלגוריתם של ההצלחה

אחת מנקודות התסכול הגדולות ביותר של רב האנשים (והעסקים) שאני מכיר הוא המתח בין מורכבות החיים לרצון למצוא נוסחה של הצלחה. הרצון למצוא פתרון שיאפשר לנו, בסוג של דרך סדורה והגיונית, לבצע סט של פעולות שיאפשר לנו להצליח. סוג של נוסחת קסם.לא משנה אם זה באיך להיות הורים טובים יותר, בני זוג מוצלחים יותר, בעלי עסקים או אנשי מכירות.אנחנו מחפשים את ההגיון שבדבר. את השיטה. את האלגוריתם שאם רק נפעיל אותו לאורך זמן יסדר את כל הנתונים בסדר הנכון והצלחה תופיע בחיים שלנו. הרבה זמן וכסף מושקעים בלקרוא את הספרים, לשמוע את ההרצאות, להשתתף בסדנאות

מעניין כאן בפנים »

מותר להיות גם וגם?

מה כתוב לך על כרטיס הביקור שלך? מותר להיות גם וגם? שאלה לי אליך:קרה לך ששאלת ילד מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול והוא אמר לך משהו בסגנון: רופא, נגר וגם שף, או אולי…שחקן, מגדל עגבניות שרי וגם מדריך כושר… האמת… מה הדבר הראשון שעלה לך בראש כששמעת את זה? האם זה עורר בך פליאה ורחמים על הנאיביות של הילד הזה, או גאווה ואמונה גדולה שהילד הזה יכול להיות כל מה שבא לו? אבל הוא ילד, נכון? ולילדים מותר! אבל מה קורה בעולם של הגדולים? מה היית רוצה להיות? מותר לרצות להיות גם וגם וגם?

מעניין כאן בפנים »

איך מייצרים אפשרויות עסקיות

כבעלי עסקים הדבר שאנחנו הכי רוצים זה את היכולת לרוץ על מגרש אין-סופי של אפשרויות שעומדות לרשותנו, כדי שנוכל לבחור מה מתאים לנו עכשיו בשביל לייצר את הצעד הבא שלנו. זה נכון למכירות, לשיתופי פעולה, למוצרים חדשים, לשיווק, לתמחור – לכל פעולה עסקית שאנחנו בוחרים לעשות. אבל אם אין לנו מספיק אפשרויות שאנחנו מכירים, אנחנו עושים עוד מאותו הדבר וגם כמו כולם, בוחרים מתוך מספר מצומצם של אופציות, ואז זה מבאס, זה משעמם, זה ממש מוריד – גם לנו וגם ללקוחות שלנו. אז איך מייצרים עוד אפשרויות עסקיות?אפשר להתחיל ולהבין מהם המשאבים שעומדים לרשותנו.ומשאבים זה

מעניין כאן בפנים »

איך נראה השיווק בעולם החדש

יש לי חדשות נהדרות בשבילך!ידעת שאם יש לך עסק קטן יש לך יתרון יחסי על כל העסקים והארגונים הגדולים?נשמע לך פרדוקס? מצויין! Welcome לעולם החדש! העתידנים המתמחים בשיווק, טוענים שעם הכיוון שאליו הולכת הטכנולוגיה, היכולת שלנו להשתמש בכלים ושיטות עדכניים, חיבור לידע חדיש ומשאבים זמינים וזולים, לנו כבעלי עסקים קטנים יש את היכולת לספק ללקוחות שלנו את המוצרים שהם הנישה של הנישה שהגדולים לעולם לא יוכלו להגיע אליהם. וזה יתרון עצום. וזה אומר שלכם כעסק קטן, אין שום סיכוי שבעולם להגיע למצב שתצליחו לענות על כמות הביקושים שיש למוצר שלכם. וזה טוב! אסביר.זה אומר שאתם

מעניין כאן בפנים »

למה לבוא בכלל לתוכנית שלנו

אנחנו מתמודדים עם השאלה הזאת כל כך הרבה זמן… איך מסבירים משהו שאי אפשר לכמת אותו במספרים אבל משפיע על המספרים? איך מסבירים משהו שאי אפשר להצביע על נקודת ציון על המפה אבל לוקח אתכם דרך? איך אפשר להסביר משהו שלא נותנים בו שום how to do ובכל זאת לומדים לעשות כל כך הרבה?זה קשה כמו שקשה להסביר איך מרגישים שמתאהבים. אז מה שיוצא מהתהליך איתנו: שאם הראייה המרחבית העסקית שלכם היתה על 20% מהיכולת שלה, עכשיו היא תהיה לפחות כפול, וזה המון!! ופותח עוד מלא אפשרויות שלא חשבתם שבכלל אפשרי עבורכם, כמו זה שלוקח

מעניין כאן בפנים »

איך להגדיל את העסק שלכם בלי לגדול

הפיזיקה של העסק שלכם.אחד הפיצוחים הכי מגניבים ועם זאת אחד המאתגרים הם: איך להגדיל את הפעילות שלכם בעסק בלי לגדול. איך מגדילים את היקף המכירות, הרווחיות, ההשפעה והכיף בעסק בלי להגדיל אותו. בלי להתחיל לנהל מלא עובדים, בלי משרדים, בלי הוצאות, בלי כל הבלאגן הזה. הסיבה שזו משימה מורכבת לרב העסקים שוב נעוצה במודלים הישנים שלמדנו. רב העסקים הקטנים היו שמחים להגדיל את הפעילות שלהם, מי לא היה שמח לעוד כמה אלפי או עשרות אלפי שקלים בחודש?! הבעיה היא שאנחנו משתמשים במודלים הלא נכונים כדי לנסות לעשות את זה ואז נתקעים.אנחנו מביטים אל העולם הישן (העסקים

מעניין כאן בפנים »