פיזיקה

איך להגדיל את העסק שלכם בלי לגדול

הפיזיקה של העסק שלכם.
אחד הפיצוחים הכי מגניבים ועם זאת אחד המאתגרים הם: איך להגדיל את הפעילות שלכם בעסק בלי לגדול.

איך מגדילים את היקף המכירות, הרווחיות, ההשפעה והכיף בעסק בלי להגדיל אותו. בלי להתחיל לנהל מלא עובדים, בלי משרדים, בלי הוצאות, בלי כל הבלאגן הזה.

הסיבה שזו משימה מורכבת לרב העסקים שוב נעוצה במודלים הישנים שלמדנו. רב העסקים הקטנים היו שמחים להגדיל את הפעילות שלהם, מי לא היה שמח לעוד כמה אלפי או עשרות אלפי שקלים בחודש?! הבעיה היא שאנחנו משתמשים במודלים הלא נכונים כדי לנסות לעשות את זה ואז נתקעים.
אנחנו מביטים אל העולם הישן (העסקים הגדולים) ורואים בהם מודל ל״הצלחה” בגדילה, אחרי הכל הם “העסקים הגדולים” הבעיה היא שהדרך שלהם פשוט לא מתאימה לרובנו. 
זה לא הלייף סטייל שלנו לנהל עשרות או מאות עובדים, לא בא לנו לעבוד עד צאת הנשמה, לא בא לנו לפתוח את החודש עם עשרות אלפי שקלים בהוצאות קבועות.
בא לנו להרוויח טוב ולחיות בכיף. 
אז מה עושים? איך גדלים בלי לגדול?

אז פה באה לעזרתנו הפיזיקה. 
הפיזיקה של העסקים החכמים.
הגדלת העסק היא בעצם הגדלת כח המשיכה שלכם. אתם רוצים למשוך אליכם יותר אנרגיה (כסף, לקוחות, תשומת לב).
אינשטיין כבר הסביר שכח משיכה של כוכב נוצר מעוצמת הקימוט שהוא מייצר בזמן-מרחב. דמיינו כדור גדול שמונח על יריעת בד ענקית, הכיפוף שהכדור מייצר בבד הוא למעשה כח המשיכה שלו.

עסקים גדולים עושים את זה פשוט על ידי הגדלת המסה שלהם. הם הופכים לגדולים יותר וכך מייצרים כיפוף גדול יותר, ומייצרים כח משיכה חזק יותר.
זה די ברור שעם השקעות של מיליונים בעובדים, פרסומות, יחסי ציבור, וערוצי הפצה מרובים קל ליצור כח משיכה גדול. הרבה אנשים יבואו אליכם גם אם המוצר שלכם בינוני.

אבל, איך יוצרים כח משיכה גדול אם אתה כוכב קטן?
אז יש דרך. 
הפתרון זה להגדיל את המשקל הסגולי שלכם במקום את המסה שלכם.

דמיינו כדור קטן של פינג פונג מונח על יריעת הבד של זמן-מרחב, דמיינו את עוצמת הקימוט שלו, היא תהיה קטנה מן הסתם. ככה נראים רב העסקים הקטנים. 
אבל, דמיינו עכשיו לרגע שאותו גודל כדור בדיוק מונח לצידו, אבל הפעם זה כדור ברזל.
אותו גודל אבל משקל סגולי אחר. עכשיו ברור לנו לגמרי שעוצמת הקימוט תהיה גדולה מאוד ביחס לכדור השני.
ככה עסקים קטנים מייצרים כח משיכה גדול.
הם מחזקים את המשקל הסגולי שלהם. מחזקים את הייחודיות, המותג, המסר, איכות המוצר, שיטת השיווק, המודל העסקי, ועוד.

בזמן שאני עכשיו בחופשה במדבר קיבלתי דוח על הפעילות של חלק מהשותפים שלנו בעולם באוקטובר. סדנאות שהתקיימו ב 7 מדינות שונות, מאות משתתפים, אלפי דולרים הכנסה שיורית מעמלות. וזה רק מערוץ הפצה אחד.

התוצאה הזאת היא תולדה של משקל סגולי גבוה שיצרנו בעסק שלנו.
אז את זה ועוד אנחנו מלמדים בתוכנית החדשה שלנו. פרשביז סוהו.

אז ספרו לי אתם, מה יותר מתאים ללייף סטייל שלכם. להגדיל את המסה או את המשקל הסגולי? פי כמה הייתם רוצים להגדיל את כח המשיכה שלכם?

שתפו עם חבריכם